מדריך – איך לתקן פיצוץ בצנרת?

מדריך – איך לתקן פיצוץ בצנרת?

פברואר 3, 2019 טיפים 0
איך לתקן פיצוץ בצנרת

בצנרת המים זורמים גלונים של מים בלחץ גבוה. עם הזמן, הצנרת הולכת ונשחקת. ההיחלשות בסופו של דבר מסתיימת בהתבקעות ואז נוצרת נזילה. לפעמים ניתן להבחין בנזילה בקומה שלמטה, בצורה של התנפחות בתקרה או היווצרות של עובש או כתמי רטיבות. לפעמים גם ברצפה שמעל הצינור או בקיר תופיע רטיבות. כאשר הפיצוץ משמעותי יותר, אפשר לעיתים ממש לראות פרץ של מים. במקרים כאלה עולה השאלה, איך לתקן פיצוץ בצנרת, מה עושים?

טיפים חשובים אם יש פיצוץ בצנרת

בעוד שלא חייבים מיומנות טכנית גבוהה או ציוד מיוחד כדי לתקן ברז מטפטף, תיקון פיצוץ בצנרת איננו פשוט כל כך. מה שכדאי מאוד לדעת זה שלפעמים, לוקח זמן עד שמזהים שבכלל קיים פיצוץ. לכן, עוד לפני שעולה השאלה, איך לתקן פיצוץ בצנרת, קבלו טיפ חשוב. אם אתם רואים שחשבון המים שלכם עלה מאוד ולא היה שינוי בכמות המים שאתם צורכים, יש בעיה. או שהברזים דולפים, או שיש נזילה בשירותים או שזה קרה גם לכם. שהופיע פיצוץ בצנרת. כאשר מזהים שיש פיצוץ, הדבר הראשון שיש לעשות זה לסגור את ברז המים הראשי. זהו השיבר, שדרכו עוברים המים אל הבית. אם יש לכם ביטוח על הדירה, סביר מאוד להניח שהוא כולל כיסוי לנזק בצנרת. פנו לחברת הביטוח ובקשו להזמין שרברב שיבוא לתקן.

זיהוי, תיקון, כיסוי

במידה ולא ניתן לזהות את המיקום שבו ישנו פיצוץ, קיים פתרון טכנולוגי. לפני התיקון יש להפעיל מצלמה תרמית אשר מזהה את מקום הדליפה. בזכות הפרשי טמפרטורות, ניתן לזהות היכן מצויים דליפות בתוך קירות או מתחת לרצפות. לאחר שמזוהה מקום הדליפה אין מנוס מנקיטת פעולה דרסטית. יש צורך לחצוב בתוך הקיר או להרים מרצפת אחת או יותר ברצפה. רק לאחר מכן ניתן לסתום את הפיצוץ שבצנרת. על פי רוב, למעשה לא סותמים את הצנרת במעין פקק. מה שנעשה זה חיתוך של חלק הצנרת הפגום. לאחר מכן מרכיבים חלק של צינור חלופי, חדש. החזרת המצב לתיקונו, כלומר הנחת ריצוף חדש מעל החלק שתוקן תיעשה רק לאחר ייבוש מלא של האזור.