איך לבצע החלפת טרמוסטט לדוד?

איך לבצע החלפת טרמוסטט לדוד?

פברואר 3, 2019 טיפים 0
איך לבצע החלפת טרמוסטט לדוד

בזכות הדוד והטרמוסטט, כולנו נהנים ממים חמים. לצורך מקלחת מהירה או אמבטיה מפנקת, להדחת הכלים, לגילוח, אנו צריכים מים חמים. אי לכך, אם ישנה תקלה בטרמוסטט, רצוי לתקן בלי שהיות. להלן נסביר מה חשוב לדעת בעניין זה וגם איך לבצע החלפת טרמוסטט לדוד.

למידע נוסף בקרו ב- https://mco.co.il/

מה קורה אם הטרמוסטט מתקלקל

לפני שנבין איך לבצע החלפת טרמוסטט לדוד, כדאי לשאול קודם לכן בשביל מה צריך אותו בכלל. לטרמוסטט יש כמה תפקידים חשובים ולכן אי אפשר בלעדיו. הוא פועל בדומה למפסק של הקומקום החשמלי. כאשר המים חמים מספיק לצורך שימוש, הוא מורה על הפסקת זרם החשמל. המטרה היא למנוע עליה מוגזמת בטמפרטורת המים. לרוב, הפסקת הפעלת הדוד תתרחש בערך בטמפרטורה של 60 – 65 מעלות. בנוסף, בצורה כזאת חוסכים כסף וחשמל. כמו כן, ניתן לכוון את הטרמוסטט לפעולה ולהפסקה אוטומטית, לפרק הזמן הרצוי. ומה קורה אם הטרמוסטט מתקלקל? במידה שמה שהסברנו הובן, זה די ברור. גוף החימום שבתוך הדוד ימשיך לחמם ולחמם. בסופו של דבר, גוף החימום יתקלקל ועשוי להיווצר גם קצר. תיקון בזמן ימנע את כל זאת וימנע גם נזק לדוד עצמו.

מחליפים את הפיוז או את כל הטרמוסטט

לפני שמבצעים החלפת של הטרמוסטט ניתן לבדוק האם הפיוז שבפנים תקין. אם הוא תקין, ניתן להסתפק בהחלפה שלו בלבד (אם יש לכם פיוז מתאים). לפני ביצוע החלפה של טרמוסטט יש להפסיק את החשמל (כלומר לכבות את המפסק הראשי). רצוי גם לכבות את המפסק המקושר אל הדוד. רק בשלב זה, כשאין מתח חשמלי, ניתן לפרק את הטרמוסטט. לצורך כך צריכים קודם לכן לנתק את החוטים המחברים בין גוף החימום של הדוד לבין הטרמוסטט. בשלב זה, לאחר הניתוק ושליפת החלק המקולקל, אפשר לחבר את הטרמוסטט החדש ולדאוג שהוא מכויל על הטמפרטורה הנאותה. כעת, חשוב לציין כי ההסבר שלעיל הוא כללי למדי. את הפעולה הזאת יבצע אך ורק איש מקצוע מוסמך ומנוסה. השילוב של מים, גוף חימום וחשמל עלול להיות מסוכן לכל מי שלא בקיא בכך.