מהם האיזורים החשובים ביותר בבית מבחינת אינסטלציה?

מהם האיזורים החשובים ביותר בבית מבחינת אינסטלציה?

אוגוסט 27, 2019 טיפים 0
plumbing

אינסטלציה עוברת ברוב הבית שלנו וגם בסביבה החיצונית שמסביב. אבל בכל מקום בו תוכלו למצוא צינורות, שסתומים, חיבורים וברזים, אתם עשויים גם למצוא חששות לבעיות אינסטלציה. ארבעת האזורים במאמר זה הם לרוב מרכזם של חששות כאלה…..

חדר אמבטיה ומטבח
מכיוון שבאזורים אלו בביתכם יש את האינסטלציה המרוכזת ביותר, הגיוני שניתן למצוא בעיות אינסטלציה נוספות בחדר האמבטיה והמטבח. מצינורות דולפים לביוב סתום וברזים שבורים, בלאי מתמיד ולחץ משאירים את אביזרי האינסטלציה והצינורות שלכם חשופים לבעיות.

זכרו להסתכל על הצטברות של מים בחדרים אלה. אפילו נזילות קטנות משאירות חותם, וכתמי מים, שלוליות וחומרי בנייה מעורפלים או ספוגיים הם סימן בטוח לבעיות אינסטלציה.

יתכן ששמעתם סיפורי אימה על צינורות פרוצים בשירותים או מדיחי כלים דולפים במטבח. נושאים אלה יכולים להשאיר אתכם עם חשבון תיקון מאסיבי ובעיות מתמשכות בעובש וטחב. אך רבות מהבעיות הללו צומחות עם הזמן, ובעלי בתים חכמים יכולים לעצור בעיות גדולות בעין נוקבת ותיקונים זהירים.

תמיד יש לדאוג שאינסטלטור מורשה ייטפל באינסטלציה שלכם, אלא אם כן מדובר בעבודה מאוד פשוטה, כמו החלפת חדר אמבטיה או ברז מטבח. הפעלת צינורות חדשים או התקנת אביזרים חדשים במהלך שיפוץ אמבטיה או שיפוץ מטבח הם כולם עבודות עבור אינסטלטור מקצועי. זה אולי יעלה לכם יותר בתחילת הדרך, אך התקנה מיומנת תפחית באופן דרמטי את הסיכון לבעיות עתידיות.
כבו את המים והימנעו משימוש בשירותים או במטבח שלכם לאחר שהתגלה דליפה. תנו לאינסטלטור להעיף מבט והזמינו את התיקון בהקדם האפשרי. זמן אי הנוחות הקצר יכול לחסוך לכם תקופות ארוכות של תיקונים והחלפות בהמשך, במידה ותתרחש בעיה משמעותית.

מחמם מים

מחמם המים שלכם הוא תחום נוסף בו נפוצות דליפות ובעיות. מיכל מתכת גדול זה מחזיק כמות משמעותית של מים מדי יום, והוא מכיל גופי חימום וחיבורים שונים להפצת המים. קורוזיה גובה מחיר לאחר כשש עד שמונה שנים. מאותה נקודה תתחילו בדרך כלל לראות את היחידה מתדרדרת או להבחין בבעיה ברכיבים החשמליים.

אם היחידה שלכםך לא תייצר מים חמים, עיינו בגוף החימום או התרמוסטט. רכיבים אלה נשחקים לעיתים לפני שהמכל עושה זאת, והחלפה היא די פשוטה ובמחיר סביר.

הצטברות משקעים עלולה לגרום לבעיות בתוך היחידה, וכתוצאה מכך קולות דפיקות או ריחות רעים. האינסטלטור שלכם עשוי להחליף את היחידה או פשוט לנקז את המיכל ולשטוף אותו החוצה. תהליך זה עשוי להאריך את חיי מיכל המים החמים שלכם ולשפר את היעילות.

כשאתם שוקלים שדרוג, דברו עם האינסטלטור שלכם על דודי מים ללא מיכל או דודי שמש, שתי האפשרויות שיכולות להפחית את עלויות החימום שלכם ולהאריך את חיי מערכת האינסטלציה הזו.

ביוב או ספיגה

חלק מהותי מהאינסטלציה שלכם, הביוב או מערכת הספיגה מכוון פסולת הרחק מהבית. מערכת ספיגה נמשכת שנים רבות, אך דורשת תחזוקה שוטפת ושאיבה. תכננו לשאוב את מיכל הספיגה שלכםך לפחות כל שנתיים ולבדוק את המערכת ולהעריך אותה בעת הוספה או שינוי של גופי אינסטלציה במהלך שיפוץ.

מערכות מסוימות כוללות משאבה המספקת זרימה אופטימלית לנוזלים, ומשאבה לקויה דורשת התייחסות מיידית. יש לשאוב את המוצקים באופן ידני מהמיכל ולהחליף או לתקן את המשאבה הקטנה יותר כדי להפחית את הסיכון לשטף יתר ונזק.

מערכות ביוב תוכננו ומנוהלות על ידי העירייה המקומית שלכם, אך קו הביוב מהאינסטלציה שלך לקו הראשי יכול להוות דאגה. הימנע משטיפת חפצים מוצקים בשירותים ונקו את הניקוז על בסיס קבוע כדי להפחית את הסיכון לסתימה בצינור חיוני זה.

בעיות ביוב יכולות להיגרם כתוצאה מעודף מים בקו הראשי, הצפות פלאש או צינורות סתומים. למרות שאינכם יכולים לעשות הרבה בשני הראשונים, כדאי להקפיד על התנקזות עצמאית בכדי להפחית את הסיכונים לבעיות הצפה.

אינסטלציה חיצונית

נזילות וצנרת שבורה במערכות האינסטלציה החיצוניות שלכם נוטים להציף את החצר, אך מים יכולים למצוא את דרכם בקלות אל המרתף שלכם ולהביא לנזק גדול. שסתום שבור או צינור קפוא יכולים לגרום למים לזרום בחופשיות למרתף שלכם. וודאו שהאינסטלציה החיצונית שלכם מתנקזת ומכובה בחודשי החורף הקרים, והחליפו את השסתומים והחיבורים השבורים לפני שתתרחש דליפה משמעותית.